Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Bouwen aan klasklimaat : onmisbare ingrediënten voor de opbouw van een optimaal leef- en werkklimaat in de groep.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789074233095 9074233090 Year: 2009 Publisher: Vlissingen : Bazalt,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek Bouwen aan Klasklimaat is een verzameling van gestructureerde activiteiten om de sfeer in de klas positief te beïnvloeden. Deze activiteiten vergroten de betrokkenheid en de wil tot samenwerken, verminderen onderlinge spanningen en maken de klas tot een hechte groep. De kenmerken: Bouwen aan Klasklimaat is een echt praktijkboek. Het staat vol gestructureerde activiteiten, die iedere leraar eenvoudig in de praktijk kan brengen. U bereikt al effect door eens per week bezig te zijn met een 'KlasBouwer'. Bouwen aan Klasklimaat kan een prima start zijn voor Coöperatief Leren, vooral als u twijfelt of in uw klas voldoende eenheid is om in groepjes te functioneren.


Book
Van leerkracht naar tweekracht : de kracht van co-teaching
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789491916236 Year: 2017 Publisher: Averbode Cego

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Kinderen prikkelen om hun grenzen op te zoeken, kinderen stimuleren tot zelfsturing, kinderen motiveren om hun eigen talenten te verkennen ...Het vraagt heel wat. Steeds meer leerkrachten willen dit boeiende proces samen met een collega aanpakken. Ze kiezen ervoor om samen op stap te gaan omdat ze dan niet alleen meer ogen - en handen - hebben, maar vooral ook een bredere kijk op wat er allemaal gebeurt bij de kinderen. Bij co-teaching zien we dat leerkrachten daarom meer gaan inzetten op coöperatieve werkvormen en heterogene groepen, op varianten in instructie en aanpak, op een gerichte feedback en prikkelende interventies.Leerkrachten ervaren co-teaching meestal als erg prettig. In dit practicum belichten we verschillende vormen en beschrijven we het proces van co-teaching, geïllustreerd met praktijkvoorbeelden.Bron: https://www.lannoo.be/nl/van-leerkracht-naar-tweekracht-co-teaching


Book
Hoe ga je om met kinderen op school ?
Authors: ---
ISBN: 9001957110 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De meerleerjarenklas : verder met co-teaching en integratieklassen
Author:
ISBN: 9789491725494 9491725491 Year: 2014 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er - mede door 'Passend onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie. Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, co-teachers. In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas.


Book
Gedragsproblemen op de basisschool : een opleidings- en praktijkboek
Authors: --- ---
ISBN: 902550034X Year: 1988 Publisher: Nijmegen Dekker & van de Vegt


Book
De orde in orde
Authors: --- ---
ISBN: 9027605408 Year: 1983 Volume: vol 300 Publisher: [Tilburg Meerhout Zwijsen Infoboek]


Book
Kinderen succesvol belonen : 100 tips om je kind te belonen
Author:
ISBN: 9789059324961 Year: 2008 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boekje vol tips voor ouders om positief met hun kinderen om te gaan. Aan de hand van korte bedenkingen en suggesties wordt duidelijk gemaakt hoe belangrijk waardering is voor een kind. En er zijn tal van aanleidingen in een kinderleven voor een lief woordje, een knipoog, een pleister op de wonde, een kleine verrassing of een speciale beloning.


Book
De pedagogisch sensitieve leraar : werken aan brede opbrengsten
Author:
ISBN: 9789046904442 904690444X 9789046964804 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek waarin de pedagogisch sensitieve leraar centraal staat én de verbinding gemaakt wordt naar brede opbrengsten. Thema's zijn onder andere: Goed leraarschap, OGW en HGW, Een op groei gerichte mindset, Een positief pedagogisch klimaat, Feedback geven en (Leren) Omdenken. Ieder thema 'voelt' als een goedgevulde schatkist, vol met theorie (in theoriebox), veel praktijkvoorbeelden en een groot aantal tools (met te downloaden formulieren en formats), die meteen morgen gebruikt kunnen worden. Op basis van recente wetenschappelijke inzichten, in toegankelijke taal, met uitgebreide literatuurlijst en register. Tussen alle informatieve stukken door zijn 'Ga eens na'-kaders (reflectieblokjes) gestrooid, waarbij een aantal concrete vragen de lezer aan het denken zet over eigen rol en eigen handelen. Rijke uitgave voor (pabo)studenten, beginnende én ervaren leraren – voor individueel gebruik en op teamniveau. Uitgave waarin de bijdrage van een goed pedagogisch klimaat bij het behalen van brede leeropbrengsten, onderbouwd en op waarde geschat wordt. Dat is pas echt onderwijs 'genieten'!


Book
De genietbare school : op weg naar een aangenaam leer- en leefklimaat op scholen
Authors: ---
ISBN: 904411431X 9789044114317 Year: 2003 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De basisschool staat vandaag onder grote druk. Leerkrachten moeten te veel. Ze weten niet goed wat van hen wordt verwacht, ze kunnen weinig eigen klemtonen leggen en geraken ontmoedigd. Nochtans gaat er enorm veel energie schuil in de leerkracht die vanuit een geloof in eigen kracht kinderen help zichzelf te ontwikkelen. De clou is zichzelf bij het werk te 'plezieren'. De praktijk toont aan dat leerkrachten die een goed evenwicht vinden tussen 'moeten presteren' en 'deugd beleven' beter werken. Dit boek geeft praktische ideeën entips om leerkrachten tot meer 'zelfzorg' aan te zetten en leerling-gericht te denken: kortom, om de school zowel voor leerkrachten als leerlingen tot een gnietbare school te maken. (Bron: covertekst)


Book
Hoe ga je om met kinderen op school? : competenties in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789001774370 Year: 2010 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Maar alle kinderen hebben wel eensd wat, waardoor die relatie onder druk kan komen te staan. Wie in het onderwijs werkzaam is weet dat, al was het alleen maar doordat confrontaties met de gevoelens of problemen van die kinderen niet altijd gladjes verlopen. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar moet hier zicht op kunnen hebben om op een goede manier met kinderen te kunnen omgaan.

Listing 1 - 10 of 42 << page
of 5
>>
Sort by